lauantai 8. kesäkuuta 2013

haaste

Jes! Pääsykokeet olis nyt ohi! Meni hyvin tai huonosti, niin mulla on joka tapauksessa melkoinen voittajafiilis. Olen ollut melkein koko toukokuun sairaana ja nyt mulla todettiin olevan joku kurkkutulehdus, mihin alan syödä antibiootteja. Alkaa olla jo vähän kiire parantua, koska Kilpisjärven-matkaan on enää viikko. Vaan eiköhän nuo tabletit ehdi purra siihen mennessä. Kiire yhdistettynä jatkuvaan sairastamiseen on tehnyt musta melkein hermoraunion, mutta onneksi nyt ehdin ottaa vähän rennommin ja keskittyä parantelemaan itseäni.

Henna (Hiomattomat Timantit) haastoi minut kertomaan 11 asiaa itsestäni ja vastaamaan 11 kysymykseen. Kiitos haasteesta, taitaakin olla ensimmäinen kerta kun tällaisen teen! Tarkoitus olisi myös haastaa 11 bloggaajaa, jolla on alle 200 lukijaa, mutta pikaisesti asiaa tutkittuani totesin, että sama haaste on ollut jo jotakuinkin kaikissa lukemissani blogeissa, eli jätän siksi laittamatta haastetta eteenpäin.

1. Olen syntyperäinen hervantalainen. Se on hauskaa, koska melkein kaikki tietävät missä Hervanta on ja melkein kaikilla on ennakkoluuloja siitä, joillakin jopa varsin hurjia :D

2. Rakastan musiikkia ja kuuntelen sitä paljon. Haluaisin osata itsekin laulaa tai soittaa jotain, mutta olen harmikseni aika huono musisoimaan itse. Useimmiten kuuntelen suomalaista metallia ja räppiä. Tykkään siitä, että musiikissa käsitellään vahvoja tunteita ja sanoitukset on tiukkaa asiaa. Olen usein älyttömän innostunut kaikesta mahdollisesta livemusiikista.

3. Mulla on hienovaraisen nyrjähtänyt huumorintaju. Usein puhun vakavalla naamalla ihan höpöjuttuja ja naureskelen tosi paljon omille hölmöilyilleni. Mulla on myös tapana kertoa puujalkavitsejä ja nauraa niille itse, vaikkei ketään muuta yhtään huvita.

4. Ulkonäkö pettää. Ainakin minun tapauksessani.

5. Opin kuorimaan appelsiinin vasta joskus 19-vuotiaana...

6. Olen tosi kriittinen. Joskus ärsyttää, kun tuntuu että mun pitää miettiä joka ikinen asia pohjamutia myöten, ennen kuin voin päättää mitä mieltä siitä olen tai teenkö sen.

7. Juon kahvia vain harvoin ja vähän, koska se aiheuttaa mulle käsien tärinää ja yleistä hermostuneisuutta. Sen sijaan tykkään juoda paljon teetä.

8. Mä en ole eläissäni ottanut kotivakuutusta. Olen nimittäin aina asunut opiskelija-asunnossa, missä se ei ole pakollinen ja en omista mitään vähääkään arvokasta. :D

9. Rakastan linja-autoja. Bussilla matkustamisessa on tunnelmaa! Rakastan myös aikataulukirjoja. Harmi kyllä nykyään monet aikataulut on vaan netissä...

10. Mistä tulikin mieleeni, että mulla ei ole älypuhelinta ja inhoan kosketusnäyttöjä. Inhoan yleensäkin kaikkea tekniikkahifistelyä.

11. Mulla on muutamia tosi kummallisia fobioita. Pelkään esimerkiksi ilmapalloja kamalasti. En suostu koskemaan niihin enkä olemaan niiden lähellä ellei ole ihan pakko.



Ja sitten kysymykset:

1. Mikä on paras luonteenpiirteesi?

Empaattisuus, ymmärtäväisyys, avarakatseisuus. Jotkut tämmöiset varmaan!

2. Entä huonoin?

Sellainen tietynlainen huomionkipeys ja mustasukkaisuus.

3. Salmiakki vai suklaa?

Nyt tuli vaikea! Nimittäin tykkään kummastakin tosi paljon. Jos on pakko valita, niin suklaa.

4. Missä olet hyvä?

En tiedä. Ainakin mulla on kuulemma hyvä kolmiulotteinen hahmotuskyky? Niinpä vastaan käsitöissä ja muussa näpertelyssä.

5. Jos saisit 5000 euroa, mitä tekisit?

Laittaisin säästöön ja käyttäisin parisataa kuussa lopun opiskeluaikani. Tai no en tiedä, ehkä vaan lähtisin samantien Siperian-matkalle! :D

6. Kun tapaat uuden ihmisen, mihin kiinnität ensimmäisenä huomiosi?

Ilmeeseen, eleisiin ja sellaiseen yleisolemukseen. Nonverbaalisen viestinnän perusteella tulee nopeasti tehtyä oletuksia, että onko ihminen ystävällinen ja kiinnostunut musta vai ei.

7. Mikä on lempivaatteesi?

Kaikki mukavat ja vähän nuhjahtaneet vaatteet, mitä pidän yleensä kotona.

8. Annatko helposti anteeksi?

Joo. Tai ainakin yritän, mutta menee hetki aikaa ennen kuin olen oikeasti päässyt yli loukkaavasta asiasta.

9. Kun katsot peilistä omaa kuvajaistasi, mitä ajattelet ensimmäisenä?

Vaihtelee tosi paljon mielialan mukaan. Joskus ajattelen ihan neutraalisti, joskus vaan itkettää kun peilissä möllöttää sellainen finninen kauhistus...

10. Mihin biisiin et kyllästy?

Solstafir - Fjara

11. Ketä ihailet?

Esim. vanhempiani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti